loading...
سایت عکس های جالب
مهدی بازدید : 39 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

افزایش 13درصدی قیمت کره طی یک هفته/تورم 102 درصدی سبزی‌های تازه

» سرویس: اقتصادي - بانك، بيمه، بورس

کد خبر: 92070301801

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی را اعلام کرد که در این بین کره با 13 درصد بیشترین میزان افزایش را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 29 شهریور ماه سال جاری را اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه معادل 0.8 درصد و کره پاستوریزه 13 درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر ماند. همچنین قیمت تخم‌مرغ دو درصد کاهش یافت.

برنج و حبوبات

در هفته مورد بررسی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوبات قیمت لوبیا چیتی معادل 0.4 درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد گزارش در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب گلاب معادل 0.8 درصد، پرتقال درجه یک 9.3 درصد، نارنگی 25.4 درصد، لیمو شیرین 10.8 درصد و انار 24.2 درصد کاهش یافت. اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 16 درصد افزایش یافت.

بر این اساس در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود. بهای سیب زمینی 3.1 درصد و پیاز چهار درصد کاهش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 2.7 تا 16.7 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته منتهی به پایان شهریور ماه بهای گوشت گوسفند 0.1 ، گوشت تازه گاو و گوساله 0.2 درصد و گوشت مرغ 1.1 درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته مورد بررسی قیمت قند معادل 0.2 درصد و شکر 0.1 درصد افزایش یافت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

بر این اساس قیمت لبنیات،تخم مرغ و برنج به ترتیب نسبت به هفته مشابه سال گذشته از 25.2 ،25.5، 69.9 درصد افزایش برخوردار شده است.

همچنین بهای حبوبات 85.6، میوه های تازه 99.7، سبزی های تازه 102.7، گوشت قرمز 37.9 ،گوشت مرغ 26.7، قند و شکر 41.3، چای 58.5 و روغن نباتی 57.8 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام

...............................................................................................

 

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد

از کار افتادن موتورهای اقتصادی، اقتصاد را از رونق انداخت

» سرویس: اقتصادي - اقتصاد كلان

کد خبر: 92070301526

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳


یک اقتصاد‌دان با بیان این‌که افت در موتورهای محرک اقتصادی کشور نرخ رشد اقتصادی را به مرحله‌ اخطار رسانده است بر رونق تولید و رفع موانع آن برای عدم تکرار وضعیت کنونی تاکید کرد.

مجید دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به کاهش هشت درصدی رشد اقتصادی کشور در فاصله سال‌های 90 تا 91 بخش‌های مختلفی را در این مساله دخیل دانست و اظهار کرد: صنعت، مسکن، نفت و کشاورزی، بخش‌های عمده اقتصادی هستند که در سال‌های اخیر با مشکلات و موانع بسیاری مواجه بوده‌اند.

وی با اشاره به تضعیف تولید در بخش صنعت افزود: صنعت در شرایط خاص کشور به خصوص تحت تاثیر سیاست‌های نادرست در صادرات، موانع اداری تولید، تحریم، افزایش نرخ ارز، رشد قیمت مواد اولیه و عدم توجیه اقتصادی برخی از فعالیت‌ها قرار داشته و نتوانسته نقش تعیین‌کننده‌ای را در رونق اقتصادی ایفا کند.

دلاوری با اشاره به تغییرات موثر مسکن در رشد اقتصادی ادامه داد: با وجود افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی هم‌چنین ساخت مسکن مهر، تولید در این حوزه افزایش یافت اما آنقدر قابل توجه نبود که بتواند مانع از رشد اقتصادی منفی شود.

به گفته وی نفت و گاز نیز به دلیل مشکلات خرید و فروش در سال‌های اخیر دچار افت شده و به نزول رشد اقتصادی کشور کمک کردند.

این اقتصاد‌دان رونق و توسعه تولید و رفع و موانع موثر در حرکت به سمت توسعه اقتصاد دانست و بر اصلاح ساختاری، گشایش در مسائل بانکی، بازنگری در قوانین صادرات و تثبیت نرخ ارز برای برنامه‌ریزی تولید‌کنندگان تاکید کرد.

دلاوری با بیان این‌که دولت باید تسهیلات لازم برای واردات را در نظر گرفته و ارائه کند، گفت: این در حالی است که تأمین مواد واسطه‌ای به خصوص در سال گذشته با مشکل مواجه بود که در نهایت موجب رشد کالا در بازار شد و باید ریشه‌ی آن را در عدم ثبات نرخ ارز و سیاست‌های نادرست گمرکی در امر تجارت جست‌وجو کرد.

وی هم‌چنین بر هماهنگی بین مدیران اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و یادآور شد: هر سیاست و برنامه‌ای که قرار است ابلاغ و اجرا شود باید با هماهنگی این بخش‌ها و سنجیدن توسط کارشناسان خبره اجرا شود.

انتهای پیام

.................................................................................................

 

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو به ایسنا خبر داد

سنگ‌اندازی "هالک بانک" ترکیه بر سر راه واردات داروی ایران

» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت

کد خبر: 92070302048

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴


رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از سنگ‌اندازی هالک بانک ترکیه بر سر راه انجام معاملات مالی مربوط به واردات داروی ایران خبر داد و گفت: این بانک اعلام کرده است که از 14 اکتبر امسال دیگر معاملات مالی مربوط به واردات داروی ایران را انجام نخواهد داد.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از معاملات مالی مربوط به واردات داروهای تمام ساخته شده موردنیاز ایران از طریق هالک بانک ترکیه انجام می‌شود، افزود: این بانک اخیرا ایمیلی برای شرکت‌های ایرانی و حتی شرکت‌های خارجی ارسال کرده مبنی بر اینکه از تاریخ 14 اکتبر 2013 دیگر معاملات مالی واردات داروی ایران را انجام نخواهد داد.

وی افزود: این بانک تاکنون برای انجام معاملات مالی واردات داروی ایران کارمزدهای بالایی دریافت کرده است و حالا با بهانه‌جویی جدید خود قصد دارد دیگر به معاملات واردات داروی ایران خدمات مالی ارائه ندهد که ما در حال پیگیری حل این موضوع هستیم اما انتظار داریم دولت نیز به ویژه از طریق وزارت امور خارجه این موضوع را هرچه سریعتر پیگیری کند تا واردات داروی کشور دچار اختلال نشود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: البته هالک بانک شرط کرده است که اگر خریدار و فروشنده دارو در ترکیه اقدام به تاسیس شرکت کنند و مالیات بیشتری به دولت این کشور بدهند و همچنین محموله‌های دارو نیز در حین انتقال به ایران مورد بازرسی قرار گیرند به خدمات مالی خود به واردات داروی ایران ادامه می‌دهد.

ریاحی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز ترکیه بهانه مشابهی را مطرح کرده و گفته بود که برای ادامه همکاری واردکنندگان ایرانی باید علاوه بر واردات دارو بخشی از محصولات ساخت ترکیه را نیز خریداری و وارد ایران کنند.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمار گمرک ایران در پنج ماهه نخست امسال واردات محصولات دارویی به کشور از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 22 و 7.7 درصد افزایش یافته و به 6684 تن و 574 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام

...........................................................................................

 


مهدی بازدید : 19 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

یکی نبود یکی نبود.غیر از خدای مهربان ، آدمهای زیادی هم بودند که در این دنیای بزرگ زندگی می کردند. آدمهای مذکور خیلی شبیه هم بودند ، اغراق نمی کنم واقعاً شبیه هم بودند. اصلاً نمی شد تشخیص داد که کدامشان دوست تو هستند و کدامشان دشمن تو. یعنی حتی خواهر و برادرهای من شبیه به خواهر و برادرهای دوستم بودند. این شباهت گاهی خوب بود و گاهی بد. مثلاً من هرموقع دلم برای خواهر و برادرهایم تنگ می شد و نزدیکشان نبودم ، به خانه ی دوستم می رفتم و خواهر و برادرهای او را می دیدم و حس دلتنگی ام برطرف می شد. یا مثلاً هرموقع دلم برای یکی از دوستانم تنگ می شد و ملاقات با او امکانپذیر نبود ، سراغ دوست دیگرم می رفتم. چون هر دو شبیه هم بودند. می خواهم بگویم هرگز احساس تنهایی نمی کردم و همیشه در جمع خانواده و دوستان بودم. خوب ، این از مزایای جامعه ای بود که مردمش شباهت زیادی بهم داشتند. اما گاهی هم این شباهت دردسرساز می شد. مثلاً خواهرم را با خواهر همسایه مان اشتباه می گرفتم و کلی به خواهرم برمی خورد. آخر او توقع داشت که هرچند شبیه خواهر دیگران است ، ولی من بتوانم بین او و خواهر دیگری تمیز قائل شوم. من خیلی تلاش می کردم که این اتفاق نیفتد ، ولی نمی شد که نمی شد. تازه ، گاهی هم دوستانم را با هم اشتباه می گرفتم. مثلاً دوست نزدیکم را با آن رقیب دیرینه ام که سالها تلاش می کرد مانع پیشرفت من شود ، اشتباه می گرفتم. دوستم هم اعتراض می کرد که چرا او را با فلانی اشتباه گرفته ام. من خیلی شرمنده می شدم. ولی کاری هم از دستم بر نمی آمد. بار دیگر همین اشتباه را مرتکب می شدم و این داستان ادامه داشت. خوب ، ایراد از من نبود. اصلاً آرزوی من این بود که آدمها شبیه هم نباشند ولی خوب شبیه هم بودند. من باید چه می کردم؟                                                        


مهدی بازدید : 27 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)
 

سومين همايش ملي فرسايش بادي و طوفان هاي گردو غبار

 

حوزه(هاي) تحت پوشش: هواشناسي
تاريخ برگزاري: 2014-01-15T08:0025 دي 1392 تا 2014-01-16T17:0026 دي 1392
تاريخ برگزاري ميلادی: 2014-01-15 - 2014-01-16
برگزار کننده: دانشگاه يزد
سایر برگزار کنندگان: تحت حمايت سيويليكا
محل برگزاري: يزد
وضعیت کنفرانس: در حال پذيرش مقاله

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1392/7/25
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: 1392/8/30
مهلت ثبت نام: 1392/9/7

محورهاي همايش

- فيزيك و ديناميك باد و ذرات بادرفت 
- اندازه ­گيري و پايش مستقيم و غير مستقيم  زميني با استفاده از فنآوري سنجش از دور فرسايش بادي و طوفان ­هاي گرد و غبار و نهشته ­هاي آن ­ها
- مدل ­سازي و ارزيابي مدل­ هاي مورد استفاده در فرسايش بادي و طوفان ­هاي گرد و غبار
- شناخت دانش ­هاي بومي و همچنين روش­ هاي نوين كنترل فرسايش بادي
- بررسي تاثير فرسايش بادي و پديده ريزگردها بر بخش ­هاي محيط زيست و منابع طبيعي، كشاورزي، بهداشت و سلامت شهروندان، صنايع
- خشكسالي، تغيير اقليم و تأثير آن بر فرسايش بادي و طوفان هاي گرد و غبار


دبير همايش: دكتر محمد زارع
دبير علمي: دكتر محمدرضا اختصاصي
دبير اجرايي: دكتر اكبر دهقان نژاد



اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبيرخانه: 03518210698
فکس دبيرخانه: 03518210698
ایمیل: winderosion3@yazd.ac.ir
وب‌سایت: http://weds3.yazd.ac.ir


مهدی بازدید : 27 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)
پس از سه سال هنوز خبری از گاز در شهر قصابه !! نیست

احتمالا مسئولین و شورای شهرمان قصد دارند رکورد طولانی ترین زمان

 عملیات گاز رسانی را به شهر مان اختصاص داده و در کتاب گینس ثبت کنند...


شاید هم منتظر کشف میادین جدید گازی از خود قصابه هستند تا دیگر نیاز به لوله کشی از مشگین شهر نباشد.

یادم هست که خبر گازرسانی  انقریبی به قصابه را 17 سال قبل اقای نقی محمدی اصل دهیار ان زمان داده بود و هنوز ما منتظر غازیم !!


مهدی بازدید : 24 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

ماجرای پناهندگی فرزند محسن رضایی به آمریکا چه بود؟

شهید دقایقی از دوستان صمیمی ام بود

برنامه شناسنامه این هفته با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اجرای محمد حسین رنجبران از شبکه سوم سیما پخش شد.


مهدی بازدید : 24 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

فرماندار قصرقند  گفت: ترکیب شورای اسلامی شهرستان قصرقند با انتخاب اعضا مشخص شد.

ˈکورش محمدیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای شورای شهرستان قصرقند از بین نمایندگان شوراهای اسلامی سه بخش و یک شهر با اخذ رأی مستقیم انتخاب شدند.


وی اظهار داشت: ˈعبدالله رئیسیˈ نماینده شورای بخش ساربوک به عنوان رییس و ˈاله بخش خدیرˈ نماینده شورای بخش تلنگ به عنوان نایب رییس شورای اسلامی شهرستان قصرقند و ˈوحید باشندهˈ نماینده شورای شهر قصرقند به عنوان نماینده این شهرستان در شورای استان انتخاب شدند.


فرماندار قصرقند افزود: همچنین دراین نشست ولی محمد همتی به عنوان منشی و عبیدالله باشنده به عنوان عضو شورا انتخاب شدند.


مهدی بازدید : 26 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)
سلامممممممممممممممممم دوستایه گلم این وبلاگمو میخوام حذف کنم

 مرسی که بهم سرزدید و نظر گذاشتید.

اون یکی وبلاگم هنوز هست ( life-ideals.blogfa.com) و حذفش نمیکنم

 ولی نمیرسم خیلی زود ب زود اپ کنم

مررررررررررررررررررررررررررسی و بااااااااااااااااااااااااای


مهدی بازدید : 32 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

بخاطر پابرهنه بودنم ازمن گذشت،
همان کسی که در راهش، کفشهایم پاره شد...!!!


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 134
  • بازدید کلی : 6,101